Trailers Rijbewijs BE

3500PLUS Systeem of onderstellen

3500PLUS Systeem: meer lading met een BE-rijbewijs

Om het maximale brutogewicht van een lichte bakwagen te verdubbelen van 3.500 naar 7.000 kilo is het 3500PLUS Systeem ontwikkeld. Het voordeel van het systeem is meer laadvermogen en laadvolume. En, je mag erin rijden met een BE-rijbewijs.

https://be-combi.nl/be-combi-plus-systemen#general

Het 3500PLUS Systeem is feitelijk een kortgekoppelde trekker-opleggercombinatie met het uiterlijk en rijgedrag van een lichte bedrijfswagen.

Laadvermogen tot 3.000 kilo

Voor het 3500PLUS Systeem geldt een laadvermogen van 2.500 tot 3.000 kilo, afhankelijk van het type en afmetingen van de laadbak. Het systeem maakt baklengtes mogelijk tot wel 5,5 meter. BE-Combi is merkonafhankelijk en is te bouwen op elke achterwiel aangedreven lichte bedrijfswagen.

Hoe het werkt

De open of gesloten laadbak wordt niet rechtstreeks op de chassis-cabine gemonteerd maar is een op maat gemaakt opleggerchassis. De chassis-cabine is daarvoor voorzien van een subframe met een koppelschotel, waar de één-assige oplegger op wordt vastgezet. Doordat deze oplegger, net als het trekkend voertuig, een wettelijk gewicht heeft van 3.500 kilo, komt het combinatiegewicht op 7.000 kilo.

Het aan- en afkoppelen van de combinatie

Als ondersteuning voor uw werkplaats, heeft BE-Combi twee video-animaties gemaakt die met een eenvoudig stappenplan het aan- en afkoppelen van de combinatie tot een aantal simpele handelingen terugbrengt. U bespaart hierdoor kostbare tijd bij het aan- en afkoppelen van de combinatie. De algemene handleiding geeft informatie over preventief- en regulier onderhoud.

Aankoppelen van de combinatie

Afkoppelen van de combinatie

Carpenter truck

Carpenter truck
carpenter13carpenter14carpenter15

Carpenter truck

Navvygator truck

Navigator truck
navvygator01SONY DSCnavvygatortruck01-web

Navigator truck

Shortclick: star- of kortgekoppelde trailer

Gesloten truck  of open truck

Het LMJ type  “Shortclick” is een éénassige uitvoering, star gekoppelde trailer en vormt één geleed voertuig met de motorwagen.  De Shortclicks worden met een koppelplaat achterop het motorvoertuig gekoppeld, zodat de wagen er uitziet als een bestelwagen met dubbele achteras. De verbinding tussen trekker en trailer is immers star, wat bijzonder handig is als er bijvoorbeeld achteruit moet worden gemanoeuvreerd. De totaal toegelaten massa van deze wagen is 7 ton, wat zich in een laadvermogen van ong. 3 ton vertaalt. Het voordeel is dat dit voertuig met een BE rijbewijs kan worden bestuurd. Een ander voordeel is het feit dat een motorwagen verschillende laadbakken ter plaatse kan brengen; open, gesloten, huif, kipper en maatwerk. De ombouw aan het motorvoertuig is erg beperkt.

De voordelen van deze combinatie:

  • TTM combinatie gewicht: 7.000 kg.
  • Rijbewijs voor deze combinatie: BE.
  • Laadvermogen: tot  ongeveer 3.000 kg.
  • Multifunctioneel: 1 trekkend voertuig met verschillende laadbakken mogelijk.

BE Opleggers

LMJ construct levert diverse soorten opleggers; enkel- of dubbelassige. De opleggers zijn luchtgeremd. Luchtvering is een optie. Gesloten opleggers met laadklep, schuifzeilopleggers, autotransporters en semi-dieplader zijn leverbaar.

BE Trailer

De BE-trailer is geen gewone oplegger maar in een lichtere uitvoering.  Opbouw uitvoeringen in open, gesloten, huif, koel, frigo en ook maatwerk  zijn mogelijk.

De BE-oplegger zit vast via een kingpen op een trekker (een licht bedrijfsvoertuig dat getransformeerd is naar een trekker). Deze combinatie zorgt voor een optimale wendbaarheid, een betere gewichtsverdeling, meer stabiliteit en dus een verhoogde veiligheid en rijcomfort. Er zijn combinaties mogelijk van  MTM van  8,5  en 7 ton in functie van het behalen van uw BE-rijbewijs.

LMJ kan BE-trailers leveren met één  of met een dubbele achteras.

BE Trailer
be-trailer01be-trailer02be-trailer03

BE Trailer

Gamma LMJ BE-Trailers

Overzicht van het beschikbaar aanbod LMJ bedrijfsvoertuigen voor rijbewijs BE, en met een MTM van 7 of 8,75 ton.
Diverse uitvoeringen mogelijk, tandemaanhangwagen, schamelaanhangwagen, opleggers 1 of 2 assen, star gekoppeld of draai/wendbaar. Leverbaar in chassis uitvoering of naar keuze met opbouw (open/gesloten/huif) en met tal van opties (laadklep, …).

Transformeren tot trekker
ombouw-trekker04ombouw-trekker01ombouw-trekker02

Transformeren tot trekker

Ombouwen naar trekker

LMJ Construct levert ombouwen van BE-combi.  Ombouwen van een lichte bestelwagens naar een trekkend voertuig.

Deze ombouwing zorgt ervoor dat er combinatiegewichten van 7 en 8,75 ton bekomen kunnen worden. Wat dan weer het voordeel heeft dat onze klanten met een BE-rijbewijs over een hoger totaal laadvermogen kunnen beschikken, zonder dat ze een vrachtwagen dienen aan te schaffen.

Een ander voordeel is dat deze voertuigen zeer flexibel zijn en daardoor verschillende trailers gekoppeld kunnen worden aan de trekker.

De ombouwing gebeurt op aanvraag van de klant, meestal gekoppeld aan de aankoop van een trailer. Wij bieden maatwerk, waaronder optioneel luchtvering, inrijdbeveiliging en sideskirts.

De onafhankelijke luchtvoorziening die BE-Combi op de voertuigen voorziet is motoronafhankelijk en werkt alleen wanneer nodig. De ombouw tot trekker heeft geen invloed op de garantie van het voertuig.

Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen. We komen dan zo spoedig mogelijk bij u terug.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Partners

Note: Carousel will only load on frontend.
Hallo!

Heeft u een vraag? Stel hem gerust!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.