SKBK en LMJ: een perfecte combinatie

SKBK (Slijp- & Kapwerken, Betonboringen en Kleine afbraak) uit Heusden is een jong groeiend bedrijf, o.a. gespecialiseerd in slijp- en kapwerken voor bijvoorbeeld elektrische installaties, sanitair en verwarming. Een andere specialisatie is het uitvoeren van betonboringen en betonzaagwerken.

Kris Lenaers is zaakvoerder en zelf ook actief op de werf.

Ik voer betonboringen en betonzaagwerken uit, dus ik moet heel wat materiaal vervoeren: betonboor-  & zaagmachines, statieven en benodigdheden zoals verlengkabels, waterhaspels, betonboren. Zoals bij vele collega’s uit de bouwsector is mijn bedrijfsvoertuig een rijdend magazijn. De uitdaging is om in mijn vrachtwagen, zoals in ieder magazijn, een duidelijk overzicht te hebben van alle machines, materialen en goederen. Overzichtelijkheid draagt immers bij tot een goed rendement: achter iets moeten zoeken kost tijd.

Voor mijn voertuig koos ik voor een vrachtwagen met gesloten laadbak. Ik wil immers “alles” bij hebben als ik naar een werf vertrek. Bovendien is een laadbak gemakkelijk in te richten. Uit ervaring weet ik dat een camionette met laadbak beperkt is in laadvermogen. Een vrachtwagen met laadbak heeft een groter laadvermogen en dus meer laadcapaciteit.

Ik klopte hiervoor aan bij LMJ Construct. Zij zorgden ook voor de inrichting van de laadbak, volledig op mijn maat. Tijdens het eerste verkennend gesprek namen zij de nodige tijd om naar mijn wensen, ideeën en bezorgdheden te luisteren.

Zo was de toegankelijkheid van de laadbak voor mij erg belangrijk. LMJ Construct voorzag achteraan een laadklep en opzij een deur met een uitschuifbare trap waardoor ik makkelijk kan laden en lossen op de werf en eenvoudig bij mijn machines en benodigdheden kan. Hierdoor spaar ik tijd.

Aan de zijkant van de laadbak is een rolluik waar ik mijn stroomgroep, die op een uitschuifbaar plateau is gemonteerd, uit de vrachtwagen kan trekken. In de laadbak is een watervat van 1.000 liter dat aangesloten is op een wateraansluiting onderaan de zijkant van de vrachtwagen. Door een stroomgroep en eigen watervoorziening in de vrachtwagen kan ik autonoom werken. Voor betonboringen en zaagwerken heb ik namelijk altijd water en stroom nodig en dit is soms niet voorzien op de bouwplaats.

Verder is de laadbak, deels met maatwerk, overzichtelijk ingericht om “alles” te kunnen vervoeren. Voor mij is het belangrijk om dat wat ik nodig heb makkelijk te kunnen nemen en weer terug te leggen zonder te moeten zoeken.

Omdat ik koos voor een vrachtwagen met laadbak, is mijn voertuig niet overladen en dat geeft me een zekere “peace of mind” tijdens de rit van en naar de werf. Voor mij persoonlijk ook een belangrijke meerwaarde.”

SKBK
skbk05skbk01skbk02

SKBK

Hallo!

Heeft u een vraag? Stel hem gerust!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.